Přehled zpětných odkazů

Prostředí Přehled odkazů vám dává možnost kompletně a efektivně pracovat s budováním zpětných odkazů.

Jak už jsme si několikrát ukázali, tak mít pořádek v SEO je klíčem k úspěchu. Pokud máte linkbuilding nějak rozjetý – a to byste pro svůj vlastní zisk mít měli – můžete se v něm začít ztrácet. Díky záložce „Přehled odkazů“ však budete mít vše na jednom místě a pod kontrolou.

Kromě jednotlivých linků tady najdete i sloupeček „Výsledek kontroly odkazů“, který bude poctivě hlídat, jestli vám ty Vaše pracně vydobyté odkazy někdo neztratil. Pro jednodušší orientaci je připravená řada filtrů – od stavů až po domény – a také ruční vyhledávání. Zobrazí se vám vždy tak jen to, co Vás skutečně zajímá.

A když získáte nový zpětný odkaz? Zeleným tlačítkem ho jednoduše přidáte do svého seznamu a budete ho mít stejně pod palcem jako ty ostatní.

Jak přidat zpětný odkaz?

V hlavičce klikněte na zelené tlačítko + Odkaz:

V dalším kroku vložte odkaz stránky, na níž se nachází odkaz, který odkazuje na váš web.

Kikněte na zelené tlačítko Načíst:

Vyberte odkaz, který chcete vložit:

Nyní stačí odkaz ve spodní části stránky uložit:

Pokud se vám nedaří odkaz načíst automaticky, lze odkaz přidat ručně. Pro úspěšné uložení odkazu je potřeba, aby bylo vyplněno alespoň URL zdrojové stránky, Domovská stránka a URL cílové stránky.

Alternativně můžete odkaz vložit i v sekci Odkazy

V menu projektu přejděte do sekce Odkazy, linkbuilding -> Odkazy:

V pravé horní části přehledu klikněte na zelené tlačítko Přidat nový odkaz:

A dále již můžete pokračovat dle předchozího postupu.

Nepodařilo se nalézt odkazy, přestože na stránce jsou?

Toto je nejčastěji způsobeno tím, že je odkaz na stránce vložen prostřednictvím javascriptu. Collabim stahuje údaje ze stránky v zobrazení bez javascriptu, proto pokud je odkaz vložen přes javascript, pak jej Collabim nedokáže identifikovat.
 
Dále to může být způsobeno tím, že nás příslušný web blokuje a tak Collabim nedokáže stránku stáhnout - tím pádem nedokáže identifikovat ani odkaz, který je na stránce. 
 

Využití v praxi

  • kontrola, že na Vás získaný odkaz stále odkazuje
  • můžete si k odkazům evidovat zaplacené faktury, nebo jen náklady
  • na detailu odkazu získáte návrhy na další možné odkazy z tohoto samého webu (vychází ze sitefinderu)

Jak přidat odkaz do Marketingového deníku?

Při přidávání nového odkazu zaškrtněte políčko "Přidat odkaz do marketingového deníku" a odkaz uložte.

Nyní najdete odkaz ve svém Marketingovém deníku.
 

Videotutoriál

Přehled zpětných odkazů

 

Přesměrování

Z hlediska SEO Google i Seznam tvrdí, že přesměrování (redirect) umí sledovat. Avšak odkazy mohou ovlivňovat follow directivy v robotech. Z. Dvořák radí, podobným linkům se raději vyvarujte. V určitých případech může být sledování přesměrování dobře, avšak v určitých nikoliv, a proto tyto odkazy Collabim nekontroluje. Doporučujeme si odkaz zapsat, nicméně nesledovat - nekontrolovat.