Přehled zpětných odkazů
Prostředí Přehled odkazů vám dává možnost kompletně a efektivně pracovat s budováním zpětných odkazů.
Jak už jsme si několikrát ukázali, tak mít pořádek v SEO je klíčem k úspěchu. Pokud máte linkbuilding nějak rozjetý – a to byste pro svůj vlastní zisk mít měli – můžete se v něm začít ztrácet. Díky záložce „Přehled odkazů“ však budete mít vše na jednom místě a pod kontrolou.
Kromě jednotlivých linků tady najdete i sloupeček „Výsledek kontroly odkazů“, který bude poctivě hlídat, jestli vám ty Vaše pracně vydobyté odkazy někdo neztratil. Pro jednodušší orientaci je připravená řada filtrů – od stavů až po domény – a také ruční vyhledávání. Zobrazí se vám vždy tak jen to, co Vás skutečně zajímá.
A když získáte nový zpětný odkaz? Zeleným tlačítkem ho jednoduše přidáte do svého seznamu a budete ho mít stejně pod palcem jako ty ostatní.
Jak přidat zpětný odkaz?
V hlavičce klikněte na zelené tlačítko + Odkaz:
V dalším kroku vložte odkaz stránky, na níž se nachází odkaz, který odkazuje na váš web.
Kikněte na zelené tlačítko Načíst:
Vyberte odkaz, který chcete vložit:
Nyní stačí odkaz ve spodní části stránky uložit:
Pokud se vám nedaří odkaz načíst automaticky, lze odkaz přidat ručně. Pro úspěšné uložení odkazu je potřeba, aby bylo vyplněno alespoň URL zdrojové stránky, Domovská stránka a URL cílové stránky.
Alternativně můžete odkaz vložit i v sekci Odkazy
V menu projektu přejděte do sekce Odkazy, linkbuilding -> Odkazy:
V pravé horní části přehledu klikněte na zelené tlačítko Přidat nový odkaz:
A dále již můžete pokračovat dle předchozího postupu.
Nepodařilo se nalézt odkazy, přestože na stránce jsou?
Využití v praxi
- kontrola, že na Vás získaný odkaz stále odkazuje
- můžete si k odkazům evidovat zaplacené faktury, nebo jen náklady
- na detailu odkazu získáte návrhy na další možné odkazy z tohoto samého webu (vychází ze sitefinderu)
Jak přidat odkaz do Marketingového deníku?
Při přidávání nového odkazu zaškrtněte políčko "Přidat odkaz do marketingového deníku" a odkaz uložte.
Nyní najdete odkaz ve svém Marketingovém deníku.
Videotutoriál
Přehled zpětných odkazů
Přesměrování
Z hlediska SEO Google i Seznam tvrdí, že přesměrování (redirect) umí sledovat. Avšak odkazy mohou ovlivňovat follow directivy v robotech. Z. Dvořák radí, podobným linkům se raději vyvarujte. V určitých případech může být sledování přesměrování dobře, avšak v určitých nikoliv, a proto tyto odkazy Collabim nekontroluje. Doporučujeme si odkaz zapsat, nicméně nesledovat - nekontrolovat.