Historie rozložení pozic

Historie rozložení pozic Vám na grafech ukazuje jak jste se v čase pohybovali na klíčová slova. Výhoda je, že si můžete historii zobrazit také pro jednotlivé štítky a tím zjistit na jaké kategorie klíčových slov se zaměřit.

Proč je dobré štítkovat a jaké to může mít pro Vás výhodu popisujeme zde na akademii.

Chcete-li zjistit, jaká klíčová slova se nachází např. v TOP 3, stačí kliknout na příslušnou část v kulatém grafu. Collabim se proklikne na přehled klíčových slov, ve kterém se zobrazí klíčová slova nacházející se v TOP 3.

Na levém koláčovém grafu vidíte údaje z počátku nastaveného období, pravý graf zase zobrazuje údaje z konce nastaveného období.

Videotutoriál

Historie rozložení pozic

K aktualizaci rozložení pozic dochází vždy kolem 23:00. Veškerá klíčová slova, která byla změřena do té doby, by se poté měla promítnout do rozložení pozic. To znamená, že další den by v rozložení pozic již měla být dostupná data pro den předchozí.

Lze rozložení pozic zobrazit pro konkrétní klíčová slova?

Historie rozložení pozic - a stejně tak další nástroje (Teoretická návštěvnost, Market Share, Simulátor zlepšení pozic, apod.) - používají pro vyhodnocení výsledků historická data. Ve výpočtu je obsaženo mnoho proměnných (např. co se týče dominance nějakého údaje v dané kategorii slov), které bohužel pro jednotlivá klíčová slova nejsou dostupné - proto tyto nástroje vypočítávají výsledky buďto pro celý projekt, nebo pro daný štítek, nikoliv pro jedno konkrétní klíčové slovo.

V případě výsledků pro jedno jediné klíčové slovo je toto samozřejmě možné obejít tím, že k příslušnému klíčovému slovu bude přiřazen štítek. Tím bude štítek od té chvíle zaznamenán pro měření daných metrik, s nimiž pracují zmiňované nástroje - včetně rozložení pozic.

V praxi to však není příliš efektivní řešení, jelikož - jak je uvedeno výše - tyto nástroje vypočítávají výsledky dle různých parametrů, které jsou závislé na údajích celé skupiny slov, která jsou obsažena ve štítku. Proto pokud štítek obsahuje pouze jedno jediné slovo, výsledek nemusí být tak relevantní jako v případě, že by štítek obsahoval více klíčových slov.

Nezobrazují se vám údaje na rozložení pozic?

1) Nesprávně definované období

To je nejčastěji způsobeno tím, že je do filtru zahrnuto období, kdy klíčová slova ještě nebyla měřena v projektu. Rozložení pozic dokáže zobrazit pouze údaje za období naměřené historie. Pro správné zobrazení dat je proto třeba upravit filtr tak, aby období korespondovalo s datem přidání klíčového slova.

2) Historie štítku

Pokud je ve filtru specifikován štítek, nezáleží na tom, zda jsou klíčová slova označena tímto štítkem za nastavené období změřena. Záleží, kdy byl štítek vytvořen - tzn. zobrazí se data pouze za období, během kterého štítek existoval. Starší období, kdy štítek ještě nebyl vytvořen, se nezobrazí - přestože klíčová slova označna tímto štítkem mohou mít naměřenou delší historii.