Přehled klíčových slov
V menu projektu po levé straně najdete sekci Klíčová slova. V této sekci uvidíte několik položek, které můžete spravovat. První z nich je přehled klíčových slov.
Na tomto přehledu můžete spravovat klíčová slova ve vašem projektu.
Přidat nová klíčová slova můžete pomocí tlačítka + Přidat klíčová slova po pravé straně nad přehledem.
Tím se dostanete na stránku, na které již můžete přidat klíčová slova různými způsoby. O tom, jakými způsoby lze přidat klíčová slova se případně dočtete zde.
Filtrování na přehledu klíčových slov
Ve vyhledávacím poli si můžete vyhledat konkrétní frázi, kterou měříte v projektu.
Případně můžete použít různé nastavení filtrů pro zobrazení specifických segmentů klíčových slov. Můžete použít:
- filtry štítků
- filtry klíčových slov
- filtry pozic
- filtry cílové stránky
Jednotlivé filtry lze kombinovat a díky tomu si můžete zobrazit klíčová slova s konkrétními parametry, které potřebujete.
O kombinaci filtrů se případně můžete dočíst v rámci článku Jak pracovat se štítky.
Sloupečky na přehledu klíčových slov
Na přehledu uvidíte jednotlivé fráze, které měříte ve svém projektu. Data ke klíčovým slovům jsou zobrazena v jednotlivých sloupečcích.
Jedná se o sloupečky jako např.:
- Klíčové slovo - vyjadřuje danou frázi
- Štítky - zobrazuje štítek, pokud jste si jej ke klíčovému slovu přidali
- Pozice Google - naměřená pozice ve vyhledávači Google
- Pozice Seznam - naměřená pozice ve vyhledávači Seznam
- Hledanost Google - aktuální hledanost na Googlu (minulý měsíc)
- Hledanost Seznam - aktuální hledanost na Seznamu (minulý měsíc)
- Hledanost Google (ø 12 měs.) - průměrná hledanost na Googlu (průměrná měsíční hledanost za posledních 12 měsíců)
- Hledanost Seznam (ø 12 měs.) - průměrná hledanost na Seznamu (průměrná měsíční hledanost za posledních 12 měsíců)
- Cílová stránka - vaše vlastní cílová stránka, pokud jste si ji definovali. Ta slouží jako poznámka pro vás, jaká URL má cílit na dané slovo
- Cílová stránka Google - reálná cílová stránka, která se zobrazuje ve vyhledávání Google
- Cílová stránka Seznam - reálná cílová stránka, která se zobrazuje ve vyhledávání Seznam
- Aktualizace pozic - datum, kdy bylo slovo naposledy změřeno
- Datum přidání - datum, kdy bylo slovo přidáno do projektu
Zobrazené sloupce
Sloupečků je však více a pokud byste si přáli zobrazit některé z dodatečných sloupečků, můžete to provést přes tlačítko Zobrazené sloupce v pravé části nad přehledem.
Pořadí sloupců
Pokud by vám nevyhovovalo uspořádání sloupečků, pořadí si můžete upravit pomocí tlačítka Pořadí sloupců.
Podrobný postup, jak si přidat další sloupečky a jak případně změnit jejich pořadí najdete zde.
Práce s přehledem klíčových slov
Přiřazení štítků
V případě, že byste si k nějakému slovu chtěli přidat šítek, můžete štítek přidat přímo v příslušném sloupečku.
Díky štítkům si pak budete moci klíčová slova přehledně filtrovat.
Podrobně se o práci se štítky dočtete v naší akademii zde.
Přiřazení cílové stránky
Pokud na webu máte stránku, kterou byste rádi cílili na nějaké konkrétní klíčové slovo, můžete si ji přiřadit do sloupečku Cílová stránka.
Tato cílová stránka pak bude fungovat jako poznámka pro vás, abyste si mohli zkontrolovat, zda se vaše vlastní cílová stránka (tedy sloupeček Cílová stránka), kterou jste si zadali, shoduje se skutečnou cílovou stránkou, která se reálně zobrazuje na dané slovo ve vyhledávání (tzn. sloupeček Cílová stránka Google nebo Cílová stránka Seznam).
Podrobně se o cílových stránkách dočtete zde.
Nabídka akcí
Označíte-li si nějaké klíčové slovo (případně více slov), můžete provést některou z akcí, které najdete v rozkliknutelné roletce nad přehledem.
Po kliknutí na "- vyberte akci -" se zobrazí nabídka akcí, ve které stačí potvrdit některou z akcí, kterou si přejete vykonat.
POZOR: V případě, že nevyberete žádné konkrétní klíčové slovo, akce vždy platí pro všechny záznamy zobrazené na přehledu.
Podrobně se o tom, jak pracovat s nabídkou akcí, dočtete v naší akademii zde.