SERP features

SERP Features jsou vylepšení od vyhledavačů, které uživatelům pomáhají najít rychleji a snadněji výsledek, který na Google hledají.

Collabim Vám ukazuje, zda se na dané klíčové slovo v době měření SERP Features zobrazily a jestli se v nich zobrazil úryvek vašeho webu.

Pokud je ikona šedivá (mine_images), SERP feature existuje, ale neumisťujete se na ní

Pokud je ikona modrá(images), SERP feature existuje a umisťujete se na ní 

Příklady SERP Features, které v Collabimu můžete vidět?

Google SERP Features


  • PPC výsledky vyhledávání - Google AdWords v záhlaví nebo zápatí.
serp2

 


  • Placené výsledky vyhledávání - Nákupy Google.
serp3    serp4

  • Zobrazení v obrázcích
SERP5  

  • Video - zobrazení videa v organickém vyhledávání
SERP5  

 


  • Zobrazení lokace - Google mapy - Local pack.
    • Název firmy v local packu můžete nastavit v nastavení Vašeho projektu, následně pak budeme kontrolovat, zda-li se název shoduje s tím, který je na SERPu a případně ikonku obarvíme modře.
SERP6 SERP7

 


  • Featured snippet - rozšířený úryvek o odpověď na dotaz.
SERP9 SERP8

 


  • Lidé se také ptají snippet - snippet, který ukazuje rychlé odpovědi na podobné otázky


  • Zobrazení v nákupech

  • Stránky s místem - snippet, který zobrazuje stránky v rámci určité lokality (např. autoservisy, občerstvení, apod.)

 

Jak SERP features souvisí s pozicemi?

Featured snippet bereme jako 1. pozici. Co se týče jiných snippetů jako třeba local pack, images, video apod. - ty do pozic nepočítáme.

Umisťujete se na obrázkové SERP features a přesto Collabim zobrazuje šedé ikony?

Šedá ikona SERP feature znamená, že SERP feature existuje, ale neumisťujete se na ni. Pokud se však reálně umisťujete na obrázkové SERP features a přesto Collabim hlásí, že nikoliv, pak to může být tím, že příslušný obrázek na webu má svou vlastní URL adresu, avšak Google tuto URL adresu skrývá a mění na tzv. "statickou URL", ze které nelze identifikovat originální URL adresu. Tím pádem se takové SERP features nepodaří zachytit.