Hledanost klíčových slov

Hledanost je informace, podle které zjistíte, jak moc je dané klíčové slovo vyhledávané na vyhledavači. Spousta klíčových slov je totiž překvapivě jinak často vyhledávaná, než jak si člověk myslí. Díky této funkci má uživatel možnost mít přehled o tom, na jaká klíčové slova se mu vyplatí zaměřovat. Hledanost klíčových slov se dá také využít u SEO auditu webu

Výhody Collabimu v praxi

Oproti aplikaci Google Keyword Planner, který je oficiálním programem od Google na vyhledávání klíčových slov, Collabim udává celá čísla hledanosti zaokrouhlená na desítky. 

Pokud chcete udělat analýzu klíčových slov, doporučujeme spíše použít Jednorázové analýzy Pozice a hledanosti klíčových slov, kde můžete ušetřit mnoho času dávkovým zpracováním všech slov najednou.

Odkud v Collabimu získáváme hledanost

Odkud získáváte hledanost na Seznamu?
Hledanost je získávána z nástroje Sklik.

Odkud získáváte hledanost na Googlu?
Hledanost na Googlu představuje hledanost klíčového slova ve volné shodě získanou převážně (ne nutně pouze z tohoto nástroje) z Nástroje pro návrh klíčových slov Google Ads. V několika určitých případech používáme pro získání hledanosti kombinaci několika různých zdrojů, abychom mohli poskytnout ty nejrelevantnější údaje.

Rozlišujete hledanost pro desktop a mobil?
Hledanost je měřena pro desktop i mobil dohromady. Stačí mít tedy aktivovaný pouze základní desktop vyhledávač, protože ten změří hledanost pro desktop i mobil dohromady a výsledek sloučí.

Co znamená konkurence v návrhu klíčových slov?
Konkurence vyjadřuje míru hustoty inzerentů na dané klíčové slovo, na ADS se uvádí od 0 do 1, v Collabimu ho naleznete v přepočtu procentuálního vyjádření 0-100%.

Pro jaké období hledanost platí?
V Collabimu můžete najít dva pojmy - "Hledanost" a "Hledanost (12 měs. Ø)". První znamená hledanost za poslední uzavřený měsíc (tedy v květnu za duben), druhý potom měsíční průměr za posledních 12 měsíců.

Proč je hledanost mezinárodních slov (Nike, powerball, ...) mnohem vyšší na Googlu než na Seznamu?
Hledanost rovná se používanost vyhledávače lidmi. A Seznam bohužel dlouhodobě upadá, viz.:
https://www.evisions.cz/blog-2021-03-03-infografika-podil-vyhledavacu-google-a-seznam-na-ceskem-internetu-2021/

Proč mají některá "populární" slova nulovou hledanost?
Existují (citlivá) klíčová slova, která mohou být z výsledků vyřazena a to například z důvodu omezení právních předpisů (klíčová slova související s lékařskými postupy a jiné).

Taková klíčová slova jsou zařazena Googlem na tzv. "blacklist" a přestože mohou být vyhledávána, v analytických nástrojích vykazují nulovou hledanost. Lze jmenovat například klíčová slova související s cbd produkty či tabákovým průmyslem nebo ve spojení s covidem.

Můžeme si pomoci alespoň vyhledávačem Seznamu.

Videotutoriál

Hledanost klíčových slov