PPC analýzy
PPC Analýza se může stát Vaší silnou zbraní proti konkurenci. Zjistíte díky ní veřejně dostupné podrobnosti o PPC reklamách, které Vaši konkurenti požívají pro Vámi zadaná klíčová slova.
Získáte tedy buď přehled o tom, jak je na tom konkurent s PPC reklamou, a nebo získáte inspirační materiál pro tvorbu Vašich PPC reklam.
Kde bere Collabim PPC reklamy?
Vždy, když dojde k přeměření konkrétního klíčového slova, získáme data k danému klíčovému slovu - kromě jiných i případné PPC reklamy. Týdně měříme miliony klíčových slov. Pokaždé, když si stáhneme výsledkovou stránku z vyhledávače, pečlivě si vše uložíme - včetně PPC reklam. No a ty vám poté dáváme.
Proč tedy některá reklama je stará 30 dní, ale jiná ze dneška?
- buď se již přestala zobrazovat
- nebo nám ji Google neukázal
- nebo jsme zrovna neměřili toto klíčové slovo, na základě kterého vám reklamu dáváme
Vždy, když reklamy na základě klíčového slova aktualizujeme, vymažeme z naší databáze vše starší 90 dní (reklamy vázané na toto měřené slovo).
Vložená klíčová slova si můžete také nechat rovnou profiltrovat čistě pro jednoho konkurenta, nebo popřípadě udělat srovnání více konkurentů.
Data pro PPC analýzy čerpáme z naší databáze. Jedná se tedy o výsledky z Google Ads a Sklik dohromady. Bohužel prozatím není možné si analýzu přizpůsobit tak, aby se zobrazovaly výsledky z Google Ads a Sklik zvlášť.
Využití v praxi
- Jak využít Collabim pro sledování PPC kampaně
Videotutoriály
PPC analýzy
Možnosti vložení klíčových slov:
Jednochuché vložení - prosté vložení klíčových slov, klíčová slova je potřeba oddělovat řádkem
Import z CSV/Excel - zde stačí vložit soubor, klíčová slova budou načtena z prvního sloupce importovaného souboru
URL - zadejte URL adresu a my z ní načteme nejčastěji používaná klíčová slova
GSC - také si můžete nechat vyjet z Google Search Console klíčová slova, na která kliknuli neboli přes jaká klíčová slova se dostali na Váš web.
Vysvětlivky sloupců ve výsledcích URL analýzy
První list
Název listu - PPC on domain (PPC reklamy na doméně)
Všechny výsledky se vztahují k jednotlivým PPC reklamám a klíčovým slovům.
Keyword - klíčové slovo, na které se zobrazuje PPC reklama vaší stránky
Search Engine - způsob vyhledávání (klasický Google (počítače a pod.), mobilní zařízení, Google obrázky | Typ vyhledávače ve kterém Collabim tento výsledek našel)
Last seen - poslední datum, kdy danou reklamu Collabim načetl
Domain - název domény - webové stránky (doména reklamy)
Title - titulek reklamy, která se zobrazuje na dané klíčové slovo
Description - popis stránky, který se zobrazuje na dané klíčové slovo
Display URL - Zobrazovaná stránka, kterou vidí jednotliví uživatelé
Destination URL - na které webové adrese uživatel skutečně skončí
Location - umístění reklamy ve vyhledávačích (top - nahoře; bottom - dole)
Page - číslo stránky, na které se zobrazuje reklama
Druhý list
Název listu - PPC analysis results (PPC analýza výsledky)
Keyword - klíčové slovo, na které se zobrazuje daná webová stránka a vše, co se nachází za ní (webova-stranka.cz / webova-stranka.cz/priklad / webova-stranka.cz/test apod.)
Seznam domén - vložené domény, pro které byla provedena analýza - v případě, že pro danou doménu byla nalezena reklama, obsahuje buňka true, v opačném případě false
List neukazuje reklamy dané webové stránky, která byla zadána při vytváření analýzy, ale zobrazuje reklamy všech webových stránek, které cílí na daná klíčová slova.