PPC analýzy

PPC Analýza se může stát Vaší silnou zbraní proti konkurenci. Zjistíte díky ní veřejně dostupné podrobnosti o PPC reklamách, které Vaši konkurenti požívají pro Vámi zadaná klíčová slova.
Získáte tedy buď přehled o tom, jak je na tom konkurent s PPC reklamou, a nebo získáte inspirační materiál pro tvorbu Vašich PPC reklam.

Kde bere Collabim PPC reklamy?

Vždy, když dojde k přeměření konkrétního klíčového slova, získáme data k danému klíčovému slovu - kromě jiných i případné PPC reklamy. Týdně měříme miliony klíčových slov. Pokaždé, když si stáhneme výsledkovou stránku z vyhledávače, pečlivě si vše uložíme - včetně PPC reklam. No a ty vám poté dáváme.

Proč tedy některá reklama je stará 30 dní, ale jiná ze dneška?

  • buď se již přestala zobrazovat
  • nebo nám ji Google neukázal
  • nebo jsme zrovna neměřili toto klíčové slovo, na základě kterého vám reklamu dáváme

Vždy, když reklamy na základě klíčového slova aktualizujeme, vymažeme z naší databáze vše starší 90 dní (reklamy vázané na toto měřené slovo).

 

OTA_ppc

Vložená klíčová slova si můžete také nechat rovnou profiltrovat čistě pro jednoho konkurenta, nebo popřípadě udělat srovnání více konkurentů.

Data pro PPC analýzy čerpáme z naší databáze. Jedná se tedy o výsledky z Google Ads a Sklik dohromady. Bohužel prozatím není možné si analýzu přizpůsobit tak, aby se zobrazovaly výsledky z Google Ads a Sklik zvlášť.

Využití v praxi

Videotutoriály

PPC analýzy

Možnosti vložení klíčových slov:


Jednochuché vložení
- prosté vložení klíčových slov, klíčová slova je potřeba oddělovat řádkem

Import z CSV/Excel - zde stačí vložit soubor, klíčová slova budou načtena z prvního sloupce importovaného souboru

URL - zadejte URL adresu a my z ní načteme nejčastěji používaná klíčová slova

GSC - také si můžete nechat vyjet z Google Search Console klíčová slova, na která kliknuli neboli přes jaká klíčová slova se dostali na Váš web. 

 

Vysvětlivky sloupců ve výsledcích URL analýzy

První list

Název listu - PPC on domain (PPC reklamy na doméně)

Všechny výsledky se vztahují k jednotlivým PPC reklamám a klíčovým slovům.

Keyword - klíčové slovo, na které se zobrazuje PPC reklama vaší stránky
Search Engine - způsob vyhledávání (klasický Google (počítače a pod.), mobilní zařízení, Google obrázky | Typ vyhledávače ve kterém Collabim tento výsledek našel)
Last seen - poslední datum, kdy danou reklamu Collabim načetl
Domain - název domény - webové stránky (doména reklamy) 
Title - titulek reklamy, která se zobrazuje na dané klíčové slovo
Description - popis stránky, který se zobrazuje na dané klíčové slovo
Display URL - Zobrazovaná stránka, kterou vidí jednotliví uživatelé
Destination URL - na které webové adrese uživatel skutečně skončí
Location - umístění reklamy ve vyhledávačích (top - nahoře; bottom - dole)
Page - číslo stránky, na které se zobrazuje reklama

Druhý list

Název listu - PPC analysis results (PPC analýza výsledky)

Keyword - klíčové slovo, na které se zobrazuje daná webová stránka a vše, co se nachází za ní (webova-stranka.cz / webova-stranka.cz/priklad / webova-stranka.cz/test apod.)
Seznam domén - vložené domény, pro které byla provedena analýza - v případě, že pro danou doménu byla nalezena reklama, obsahuje buňka true, v opačném případě false

List neukazuje reklamy dané webové stránky, která byla zadána při vytváření analýzy, ale zobrazuje reklamy všech webových stránek, které cílí na daná klíčová slova.