Pozice a hledanost klíčových slov

Změřit aktuální pozice a hledanost je s Collabimem stejně rychlé, jako příprava polévky z pytlíku. Instantní, rychlé, ale na rozdíl od prefabrikovaných jídel i poctivé.

Změřením pozice ve vyhledavačích si můžete vyhledat, jak si na tom vedete ve vámi vybrané zemi a nejenom na obyčejných výsledcích na Google, ale také jak jste na tom v mobilním a obrázkovém vyhledávání. Zároveň si pozici můžete vyhledat i podle města v dané zemi, a tak zvýšit přesnost výsledků.

K tomu si nakonec můžete uložit kompletní výsledky SERP a díky tomu získat informaci, kdo se spolu s vámi zobrazuje na klíčové slovo a na jaké pozici.

Změření KGR (Keyword golden ratio) je snadný nástroj pro ty kteří by se rádi umístili na první stránku přední stránky vyhledávačů. Analýza kombinuje hledanosti klíčových slov a počet výsledků ve zobrazených vyhledávačem, které mají konkrétní frázi v titulku stránky. Na základě těchto údajů je dopočítané orientační KGR score. Výsledná analýza je zobrazena na samostatném listu.

Upozornění: Aktuálně jsme zaznamenali změnu ve fungování operátoru "allintitle:". Google v některých případech nezobrazuje počet výsledků ve vyhledávání. KGR si proto můžete ověřit přímo v Collabimu přes tuto funkci.

Hledanost vám pomůže zjistit, zda se na dané klíčové slovo vyplatí cílit. Zjistíme vám přesnou hledanost z vyhledavačů, díky čemu budete vědět jak na tom klíčová slova jsou. 

Zatímco pozice jsou měřeny pro každý vyhledávač zvlášť, hledanost je měřena pro desktop i mobil dohromady. Stačí mít tedy aktivovaný pouze základní desktop vyhledávač, protože ten změří hledanost pro desktop i mobil dohromady a výsledek sloučí.

Neodpovídají vám výsledky Total results s výsledky v SERPu Google?

Nejedná se o chybu v Collabimu, jak by se na první pohled mohlo zdát. Google sice na první stránce zobrazí přibližný počet výsledků, nicméně nejde o skutečný počet výsledků a ani se toto číslo skutečnému počtu nemusí vůbec přibližovat. V případě, že kliknete na poslední stránku na Googlu, zobrazí se vám jiný počet výsledků, který je správný a který se zobrazuje v Collabimu.

Proč není KGR na přehledu klíčových slov a najdete jej pouze v rámci analýzy?

Toto bohužel není možné na přehledu klíčových slov zrealizovat. Pro KGR analýzu je třeba získat celkový počet výsledků ze SERPu pro hledání s "allintitle:" před klíčovým slovem. Na základě těchto údajů a míry hledanosti daných klíčových slov je vyhodnoceno, zda jsou příslušná klíčová slova vhodným kandidátem pro KGR. Na přehledu klíčových slov měříte pouze pozice a hledanost klíčových slov pro váš web.

Využití v praxi

Videotutoriály

Pozice a hledanost klíčových slov (1)

Pozice a hledanost klíčových slov (2)

Možnosti vložení klíčových slov:

Jednochuché vložení - prosté vložení klíčových slov, klíčová slova je potřeba oddělovat řádkem

Import z CSV/Excel - zde stačí vložit soubor, klíčová slova budou načteny z prvního sloupce importovaného souboru

URL - zadejte URL adresu a my z ní načteme nejčastěji používaná klíčová slova

GSC - také si můžete nechat vyjet z Google Search Console klíčová slova, na která kliknuli, neboli přes jaká klíčová slova se dostali na váš web

Vysvětlivky sloupců ve výsledcích analýzy pozice a hledanosti

První list

Název listu - Keywords

Keyword - klíčové slovo (dále jen KW), které bylo vloženo při vytváření analýzy
Position Google - pozice zadaného webu, který byl přidán při vytváření analýzy
Result target page Google - cílová stránka, která se zobrazuje při zadání KW do vyhledávače
Total results Google - počet výsledků, které se zobrazují při zadání KW do vyhledávače Google
SERP Features, Ads Google - SERP Features, které byly nalezeny na Googlu (Výsledek ve tvaru Obrázky(1) znamená, že váš obrázek stránky / produktu... se zobrazuje na první stránce - co jsou SERP Features)
Position Seznam.cz - pozice webu, který byl zadán při vytváření analýzy
Result target page Seznam.cz - cílová stránka, která se zobrazuje při zadání KW do vyhledávače Seznam
Total results Seznam.cz - počet výsledků, které se zobrazují při zadání KW do vyhledávače Seznam
SERP Features, Ads Seznam.cz - reklamy, které byly nalezeny na Seznamu (Výsledek ve tvaru Obrázky(1) znamená, že váš obrázek stránky / produktu... se zobrazuje na první stránce - co jsou SERP Features)
Position Google obrázky - pozice, na které se váš obrázek zobrazuje ve vyhledávači Google obrázky
Result target page Google obrázky - cílový obrázek, který bude uživateli zobrazen na Google obrázcích
Position Google mobile - pozice webu, který byl zadán při vytváření analýzy - pro mobilní verzi vyhledávače Google
Result target page Google mobile - cílová stránka, která je zobrazována při vepsání KW do mobilní verze vyhledávače Google
SERP Features, Ads Google mobile - SERP Features, které byly nalezeny na Google mobile (Takto se výsledky zobrazují pouze na mobilních zařízeních. Výsledek ve tvaru Obrázky(1)znamená, že váš obrázek stránky / produktu... se zobrazuje na první stránce - co jsou SERP Features)
Searches (last month) Google - počet vyhledávání daného KW ve vyhledávači Google (hledanost v posledním měsíci na Google)
Searches Google - průměrné měsíční hledání daného KW ve vyhledávači Google za posledních 12 měsíců
Competition Google - číslo vyjadřuje míru konkurence, která je vyjádřena v procentech (získává se z Ads)
Searches (last month) Seznam.cz - počet vyhledávání daného KW ve vyhledávači Seznam (hledanost v posledním měsíci na Seznamu)
Searches Seznam.cz - průměrné měsíční hledání daného KW ve vyhledávači Seznam za posledních 12 měsíců
Sklik CPC (average) Seznam.cz - průměrná cena za kliknutí na webovou stránku v Kč (která byla přidána při vytváření analýzy) pro vyhledávač Seznam
CPC Google - průměrná cena za kliknutí na webovou stránku v € (která byla přidána při vytváření analýzy) pro vyhledávač Google
Searches total (last month) - sečtený počet vyhledávaní (kdy někdo napsal dané KW do vyhledávače) za poslední měsíc z vyhledávačů Seznam a Google
Searches total - sečtené průměrné roční vyhledávání daného KW ve vyhledávačích Seznam a Google
Words count - kolik slov, obsahuje zadaná fráze (klíčové slovo)

Druhý list

Název listu - SERP (Search engine result page - Stránka výsledků fulltextového vyhledávače)

Vypisuje prvních X výsledků (podle toho, kolik zvolíte při vytváření analýzy) po zadání daného KW pro vyhledávače Seznam a Google s rozdělením na klasický Google (vyhledávání na počítačích apod., Google obrázky a mobilní Google - vyhledávání pro mobilní zařízení)

Keyword - klíčové slovo, které bylo zadáno při vytváření analýzy
Position - pozice, na které se daná webová stránka nachází (při vepsání KW)
SearchEngine - způsob vyhledávání (Klasický Google, mobilní Google, Google obrázky | Vyhledávač / Typ vyhledávače.. ve kterém Collabim tento výsledek našel)
Href - odkaz na webovou stránku, která se nachází v daném vyhledávači na dané pozici
Title - titulek webové stránky, při vepsání určitého KW
Description - popisek webové stránky při vepsání určitého KW
Words count - kolik slov, obsahuje zadaná fráze (klíčové slovo)

Třetí list

Název listu - KGR (Keyword golden ratio)

List KGR obsahuje hledanosti klíčových slov a počet výsledků ve vyhledavači, které mají konkrétní frázi v titulku stránky. Na základě těchto údajů je dopočítané orientační KGR score.


Keyword - klíčové slovo, které bylo zadáno při vytváření analýzy
Searches (last month) Google - počet vyhledávání daného KW ve vyhledávači Google (hledanost v posledním měsíci na Google)
Total results Google - počet výsledků, které se zobrazují při zadání KW s přidaným operátorem do vyhledávače Google
KGR score - hodnota vypočítaná na základě zjištěné hledanosti a celkového počtu výsledků
KGR candidate - Hodnoty Yes/No (ano/ne) vypovídají o tom, zda-li je dané KW vhodným kandidátem KGR. Pokud KW někdo hledá (má hledanost rozdílnou od nuly) a získá KGR scóre od 0 do 0,25 bodů je považováno za vhodného kandidáta.
Results Link - Jde o jednoduchý proklik, kterým si snadno ověříte výsledky vyhledávače pro dané KW
Words count - kolik slov, obsahuje zadaná fráze (klíčové slovo)
Hodnota Not eligible - slovo není vhodným kandidátem

Více informací o KGR naleznete v našem článku zde: collabim.cz/kgr-navod-krok-za-krokem