Svatý grál (informace o doménách)

Svatý Grál je masterpiece Collabimu. Během každého týdne přeměřujeme miliony klíčových slov u projektů, máme tedy přístup u každého klíčového slova k výsledkům SERP (Search Engine Result Page). Díky tomu vlastníme obrovskou databázi s daty, o kterou se chceme s Vámi podělit.

Co Vám Svatý Grál může přinést?

Pokud zadáte do Svatého Grálu adresu domény, Svatý Grál Vám ukáže, pro kolik klíčových slov se tato doména objevuje v našich databázích. Tyto výsledky ořežeme podle našich limitů a omezení a výsledek Vám dáme k nahlédnutí a k exportu. V exportu Vám ukážeme, na jaké klíčové slovo se web vyhledává, jak moc velká je hledanost těchto klíčových slov, na jaké pozici se web umisťuje a pod jakou URL adresou.

V náhledu exportu Vám také ukážeme spoustu dalších zajímavých údajů, například z statistického webu ALEXA.com

OTA_HG

Svatý Grál se tak dá perektně využít pro inspiraci od konkurence, protože Vám ukážeme, na jaká slova se již vyhledává. Nebo také pro kontrolu, zda se zobrazujete ve vyhledavači na Vámi vytoužená klíčová slova.

Výsledek Svatého Grálu můžete zobrazit v šabloně PowerBi, díky tomu získáte ještě větší přehled o výsledcích. 

Využití v praxi

Videotutoriály

Webinář, který se také věnuje svatému grálu

Celý webinář včetně playlistu minutu po minutě neleznete zde.

Jakým stylem funguje Svatý Grál?

Organické výsledky:

V Collabimu týdně měříme miliony klíčových slov na množství vyhledávačů. Pokaždé, když slovo najdeme, si tyto výsledky uložíme, alias jaké slovo jsme hledali a na jaké pozici jsme našli jaký odkaz. Doména tohoto odkazu je právě ta, na kterou se ve Svatém Grálu ptáte.

Například pokud si nějaký z našich klientů měří slovo "ledničky" na Google CZ a Seznamu, pokaždé, kdy jde slovo na měření, si ukládáme tyto výsledky, abychom mohli ukázat klientovi, na jaké pozici se nachází. Většina z těchto dat by ležela v Collabimu bez toho, aniž bychom je někdy mohli smysluplně využít, proto s některými opatřeními můžeme tyto výsledky ukázat dalším uživatelům. 

Jaká jsou naše opatření a limity pro výsledky Svatého Grálu?

  1. počet slov ve frázi – nemusí se jednat jen o jednoslovný výraz "ledničky", ale třeba také "ledničky obchod Praha a okolí". Tyto fráze se označují jako long-tail výrazy a jelikož jsou velice specifické, nezahrnujeme je do veřejně dostupných dat. 
  2. nenulová hledanost – vracíme slova, které mají alespoň "nějakou" měsíční hledanost, opět kvůli vypuštění slov, které by mohly být přiliš specifické pro nějakou doménu
  3. slovo existuje alespoň ve dvou projektech alespoň u dvou různých klientů 
  4. pokud slovo nesplňuje nějaké z předchozích omezení, ale bylo nám někdy našeptáno z našeptávačů, které najdete v jednorázových analýzách, tak s ním počítáme v dalších krocích

A pak už je to jednoduché – vezmeme posledních 50 000 výsledků na doménu, kterou hledáte a zjistíme:

  • na jakém klíčovém slově jsme ji našli
  • na jaké pozici byla
  • na jakou stránku domény vedl výsledek

Pokud slovo nesplňuje naše limity, tak nepokračuje do dalšího kroku. Na základě aktuální hledanosti a teoretického CTR spočítáme, jakou návštěvnost by mohla doména mít na toho klíčové slovo při posunu pozic, a náš data set je hotový. Uživatel pak dostane náhled dat, nebo si je může všechna vyexportovat.

Výsledky PPC na doméně:

Jelikož SERP vyhledávače nejsou jen organické výsledky, ukládáme též reklamy, které jsme našli. Situace je zde obdobná jako v předchozím případě. Najdeme posledních 10000 reklam, které vedou na tuto doménu, vyfiltrujeme ty, které jsme našli při měření a nesplňují naše limity, a vrátíme Vám data ohledně toho, co jsme našli (titulek a popisek reklamy) a kde jsme to našli (klíčové slovo a vyhledávač). Výsledky PPC na doméně jsou nezávislé na organických výsledcích.

Výsledky PPC mimo doménu

Svatý Grál se dá používat pro sledování konkurence. Nebylo by ale moc super, kdybyste se mohli podívat i na konkurenci vaší konkurence?

Jak to jde sledování konkurence Vaší konkurence v rámci PPC?

Na slova, která jsme našli při výsledcích průzkumu organických výsledků, na které se Vaše konkurence zobrazuje v SERPU, Vám ukážeme i všechny PPC inzeráty, které jsme našli.

Zkusím to popsat na příkladu – hledáte doménu alza.cz. Alza se nám zobrazila na slova "ovladač Xbox", "televize", "ps4" a jiné. Je velice pravděpodobné, že se alza snaží cílit na zákazníky, kteří vyhledávají takovéto produkty. Není však sama – pravděpodobně si někdo v czc.cz řekl, že na Google Ads (nebo Seznam Sklik) bude taky cílit na tato klíčová slova, proto když je bude uživatel hledat, najde tam inzeráty obou společností.

V této sekci Vám je všechny tyto PPC reklamy ukážeme

Jak využít těchto výsledků k tvorbě PPC reklam?

Vysvětlivky sloupců ve výsledcích Svatého Grálu

 

První list

Název listu - Organic results (Organické vyhledávání)

Keyword - klíčové slovo, na které se zobrazuje daná webová stránka a vše, co se nachází za ní (webova-stranka.cz / webova-stranka.cz/priklad / webova-stranka.cz/test apod.) 
Search Engine - způsob vyhledávání (Klasický Google pro počítače apod., Google pro mobilní zařízení (mobile Google), Google obrázky | Engine, ve kterém Collabim tento výsledek našel)
Date added - poslední datum, kdy danou webovou stránku Collabim objevil
Position - umístění Vaší webové stránky v organickém vyhledávání (při zadání daného klíčového slova do vyhledávače) 
Search Volume - počet vyhledávání daného klíčového slova
Actual theoretical visits - aktuální teoretická návštěvnost na dané klíčové slovo na Vaši webovou stránku
Visits on 5 positions up - teoretická návštěvnost na Vaši webovou stránku (na základě daného klíčového slova) při posunu o pět pozic výše
Visits on 10 positions up - teoretická návštěvnost na Vaši webovou stránku (na základě daného klíčového slova) při posunu o deset pozic výše
Visits on 1st position - teoretická návštěvnost na Vaši webovou stránku (na základě daného klíčového slova) při posunu na první pozici

Druhý list

Název listu - PPC on domain (PPC reklamy na doméně) 

Všechny výsledky se vztahují k jednotlivým PPC reklamám a klíčovým slovům.

Keyword - klíčové slovo, na které se zobrazuje PPC reklama Vaší stránky
Search Engine - způsob vyhledávání (klasický Google (počítače a pod.), mobilní zařízení, Google obrázky | Typ vyhledávače ve kterém Collabim tento výsledek našel)
Date added - poslední datum, kdy danou reklamu Collabim objevil
Domain - název domény - webové stránky (doména reklamy) 
Title - titulek reklamy, která se zobrazuje na dané klíčové slovo
Description - popis stránky, který se zobrazuje na dané klíčové slovo
Display URL - zobrazovaná stránka, kterou vidí jednotliví uživatelé
Destination URL - na které webové adrese uživatel skutečně skončí
Location - umístění reklamy ve vyhledávačích (top - nahoře; bottom - dole)
Page - číslo stránky, na které se zobrazuje reklama

Třetí list

Název listu - PPC outside domain (všechny reklamy, které se zobrazují na dané klíčové slovo)

Všechny sloupce mají stejný význam, jako u druhého listu - PPC on domain

List neukazuje reklamy dané webové stránky, která byla zadána při vytváření analýzy, ale zobrazuje reklamy všech webových stránek, které cílí na daná klíčová slova.